دکوراسیون داخلی

دکوراسیون اداری، منزل، آشپزخانه، پارتیشن اداری و ...

چند نکته مهم درباره تفکیک فضا در دفاتر اداری

پارتیشن اداری

تفکیک فضا یکی از اصول و مراحل اولیه طراحی داخلی است. در واقع پیش از هر چیزی برای طراحی داخلی دکوراسیون هر فضایی ابتدا باید فضاهای گوناگون را تعریف کرد؛ و سپس به بررسی روش‌های تفکیک فضا پرداخت. تفکیک فضا در دفاتر اداری به نسبت فضاهای مسکونی پیچیده‌تر است؛ چراکه فضاهای متنوع‌تری در دفاتر اداری وجود داشته و تعداد کاربران بیشتری در طول روز در این فضا مشغول فعالیت هستند. در این مقاله وب‌سایت مکعب گروپ به ذکر چند نکته مهم در زمینه تفکیک فضا در دفاتر اداری پرداخته‌ایم.

 

اهداف تفکیک فضا در دفاتر اداری

مهم‌ترین هدف تفکیک فضا، تفکیک فضاست. در واقع برای تعریف کاربری‌های گوناگون و ایجاد کاربردهای متنوع شما باید فضای دفاتر اداری را تفکیک کنید. در عمل تفکیک فضا در دفاتر اداری شامل چند فضای اصلی و چند فضای انتخابی می‌شود.
دفتر مدیریت، اتاق جلسه، دفاتر دپارتمان‌های گوناگون، سرویس‌های بهداشتی، فضای پذیرش، اتاق انتظار و… از جمله مواردی هستند که معمولا به عنوان فضاهای موجود در دفاتر اداری دیده می‌شوند. تفکیک فضا کمک می‌کند تا نظم بیشتری بر فعالیت‌های کاری حاکم شود؛ و ارتباطات و تعاملات کارکنان با یکدیگر و همچنین مشتریان، ساختار درستی بیابد. هدف دیگر تفکیک فضا این است که کارکنان بتوانند در هر فضایی، شرایطی مساعد برای انجام وظایف خود بیابند. در نتیجه طبیعی است که میان فضاهای گوناگون تفاوت‌هایی از نظر طراحی دکوراسیون اداری وجود خواهد داشت.

تفکیک فضا به کمک دیوار و پارتیشن

وقتی صحبت از تفکیک فضا می‌شود؛ اولین چیزی که به ذهن می‌رسد استفاده از دیوار بین بخش‌های گوناگون است. این شیوه از گذشته کاربرد بسیاری داشته است؛ و هنوز هم دیوار را می‌توان اصلی‌ترین روش برای تفکیک فضاهای گوناگون دانست.
البته دیوارها به اشکال گوناگونی طراحی و استفاده می‌شوند. یکی از پرطرفدارترین روش‌های دیوارکشی میان فضاهای گوناگون اداری، استفاده از انواع پارتیشن اداری است. پارتیشن‌های اداری ویژگی‌های خاصی را فراهم می‌کنند؛ که موجب می‌شود روز به روز بیشتر و بیشتر مورد استفاده قرار بگیرند. پارتیشن‌ها مشکلات دیوارهای قدیمی را ندارند. آنها به راحتی و در کوتاه‌ترین زمان ممکن نصب می‌شوند. همچنین به راحتی برچیده شده و تغییر مکان می‌دهند. ویژگی دیگر پارتیشن‌های اداری سبک‌های گوناگون آن با کاربردهای متنوع است. به عنوان مثال پارتیشن اداری شیشه‌ای می‌تواند در عین تفکیک فضا، موجب عبور نور و حفظ ارتباط بصری شود. در نتیجه علاوه بر ایفای نقش به عنوان تفکیک‌کننده فضا، اجازه داده است تا بعضی از ویژگی‌های محیطی به صورت مشترک حفظ شود.

آشنایی با ایده پلان آزاد در معماری

تفکیک فضا به کمک ایده پلان آزاد از جمله روش‌هایی است که معماران پیشرو در فضاهای خاص از آن استفاده می‌کنند. لوکوربوزیه معمار شهیر فرانسوی مبدع و پیشنهاد دهنده این ایده بوده است. پلان آزاد بیش از هر چیز برای فضاهای محدود و کوچک مورد استفاده قرار می‌گیرد. به زبان ساده ایده اصلی پلان آزاد حذف همه دیوارها در فضای داخلی و تا جای ممکن است. در واقع پلان آزاد می‌کوشد تا بدون دیوار کشیدن میان فضاهای گوناگون، به کمک عناصر بصری به تفکیک فضا در طراحی داخلی بپردازد. این ویژگی کمک می‌کند تا فضاهای کوچک نیز کاربردی شده و بزرگ به نظر برسند.
در واقع پلان آزاد هدفی دوگانه دارد. در درجه اول می‌خواهد فضا را برای کاربری‌های گوناگون تفکیک کند؛ و در درجه دوم می‌خواهد فضا هویت خود را به عنوان یک کل واحد و یکپارچه حفظ نماید.
به‌طور معمول در روش پلان آزاد از رنگ، جنس و بافت، برای تفکیک فضاها از یک‌دیگر استفاده می‌کنند.
در نهایت توجه داشته باشید که ایده‌های خلاقانه بسیاری را می‌توان با بهره گرفتن از پارتیشن اداری و سبک پلان آزاد اجرا کرد. تنها کافی است به نیازهای دفتر کار خود توجه کرده و بر مبنای نیازهای خود، کار طراحی دکوراسیون داخلی را به کمک یک تیم دکوراتور باتجربه و خوش سلیقه انجام دهید.

+ نوشته شده در  دوشنبه 29 بهمن 1397ساعت 13:49  توسط محیا یوسفی 

با چهار ویژگی میز اداری با کیفیت آشنا شوید

میز اداری

میز اداری پرکاربردترین عنصر موجود در مبلمان اداری است. در عمل کارکنان بیشتر ساعات کاری را مشغول کار روی میز اداری هستند. از این رو استفاده از یک میز اداری با کیفیت و مناسب، مهم‌ترین نکته‌ای است که برای هرچه کاربردی‌تر کردن مبلمان اداری سازمان خود باید در نظر بگیرید. در این مقاله وب‌سایت مکعب گروپ، به بررسی 4 ویزگی مهم میز اداری با کیفیت اشاره شده است. توجه به این نکات هنگام انتخاب میز اداری، کمک خواهد کرد تا شرایط بهتری را برای کارکنان خود فراهم کنید.

 

استحکام و دوام

همان‌طور که گفته شد؛ میز اداری پرکارترین مبلمان اداری است. از این رو طبیعی است که در معرض استهلاک و آسیب بیشتری باشد. همین نکته نیز باعث می‌شود تا هنگام انتخاب میز اداری، مسئله استحکام و دوام بیش از سایر موارد مورد توجه قرار گیرد. به‌طور معمول میزهای با رویه چوبی، در معرض آسیب دیدن سطح میز هستند.
از سویی میزهای با روکش شیشه‌ای نیز ممکن است در اثر ضربه‌های احتمالی دچار شکستگی شوند. در گذشته باب بود که یک لایه شیشه‌ای روی میزهای چوبی قرار دهند؛ تا دوام بیشتری ایجاد شود. اما امروزه انواع جنس‌های چوب فشرده، از جمله ام.دی.اف و اچ.دی.اف، با روکش‌های گوناگون، از بهترین نمونه‌ها از نظر دوام روکش سطح میز اداری هستند.
در کنار این موارد استفاده از پایه‌های فلزی، انتخابی عالی است که موجب دوام هرچه بیشتر میزهای اداری شده؛ و از لق شدن آن جلوگیری می‌کند.

دسترس‌پذیری و کاربرده

یک میز اداری با کیفیت باید بتواند نیازهای کاربر خود را به بهترین شکل ممکن برطرف کند. از این رو توجه به دسترس‌پذیری و کاربردی بودن میز اداری، موضوع بسیار مهمی است که هنگام انتخاب آن باید مورد توجه قرار گیرد.
به زبان ساده منظور از دسترس‌پذیری امکان استفاده از تمامی سطوح میز و امکانات جانبی (مثل کشوها و طبقات میز) آن در ساده‌ترین شکل ممکن است. همچنین منظور از کاربردی بودن میز اداری، آن است که میز پاسخگوی نیازهای معمول کاربر باشد. ارتفاع استاندارد، محل مناسب برای قرار گرفتن پاها، مساحت کافی روی میز، امکانات کاربردی گوناگون از جمله، فضایی برای جمع کردن سیم‌های احتمالی و اتصالات مختلف و… مواردی است که باعث کاربردی‌تر شدن میز اداری انتخاب شده خواهد شد.

توجه به ویژگی‌های شغلی

در بسیاری از موارد، میز اداری مناسب برای مهندسین معمار، با میز اداری مناسب برای یک وکیل دادگستری، تفاوت‌هایی اساسی دارد. هرچند که هر دوی این میزها را بتوان در رده میز اداری با کیفیت قرار داد. در واقع توجه به ویژگی‌های شغلی و نیازهای هر شغل، در زمینه انتخاب میز اداری موضوع بسیار مهمی است که باید مورد توجه قرار دهید.
بعضی مشاغل نیازمند استفاده متوالی از رایانه هستند؛ در حالی که مشاغل دیگر هر لحظه در حال نوشتن و ثبت اطلاعات روی کاغذ هستند. بعضی شغل‌ها مرتبط با مذاکرات تلفنی است؛ و در مواردی میز کار گروهی برای بهبود فعالیت‌های گروهی مناسب‌تر است. به هر حال بسیار مهم است که هنگام انتخاب و خرید میز اداری ، به این مسئله توجه داشته باشید.

زیبایی ظاهری

در نهایت زیبایی ظاهری نیز یکی از نمودهای کیفیت است. توجه به شکیل بودن میز و ظاهر جذاب و هماهنگ با سایر مبلمان اداری، از جمله ویژگی‌هایی است که باید به آن توجه کنید.
فراموش نکنید که کارکنان شما تقریبا نیمی از عمر بیداری خود را در دفتر کار و در کنار میز اداری خود به سر می‌برند. در نتیجه برای بهبود روحیات، حفظ خلاقیت و افزایش انرژی گروهی، باید بتوانید فضایی دلنشین و زیبا را برای آنها فراهم کنید.

+ نوشته شده در  پنجشنبه 25 بهمن 1397ساعت 18:04  توسط محیا یوسفی 

کاربرد پارتیشن اداری شیشه ای

پارتیشن اداری

پارتیشن‌های اداری یکی از عناصر اصلی طراحی دکوراسیون اداری مدرن هستند. این پارتیشن‌ها می‌تواند در تقسیم بندی و ایجاد فضاهایی مفید و تازه بسیار موثر بوده و کاربردهای جدیدی را برای بخش‌های مختلف دفتر کار شما تعریف نمایند. پارتیشن‌های اداری انواع مختلفی دارند که هر کدام با توجه به کاربردهایش با هدفی خاص مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین یکی از تفاوت‌های اصلی پارتیشن‌های اداری در جنس آنها است. پارتیشن اداری شیشه‌ای یکی از محبوب‌ترین و پرکاربردترین نوع پارتیشن است؛ که می‌تواند کاربردهای زیادی در طراحی دکوراسیون اداری داشته باشد. پارتیشن اداری شیشه‌ای علاوه بر کاربردهای عمومی پارتیشن، دارای ویژگی‌ها و کاربردهای خاصی است که در این نوشته وب‌سایت مکعب گروپ به آن پرداخته‌ایم.

 

پارتیشن اداری شیشه‌ای برای فضاهای کوچک

اولین کاربرد و در واقع کارایی کلاسیک پارتیشن اداری، تقسیم فضاهای بزرگ به بخش‌های گوناگون است. اما گاهی در فضاهای کوچک نیز پارتیشن اداری می‌تواند کارایی ویژه خود را داشته باشد؛ و در این زمینه پارتیشن اداری شیشه‌ای را باید کاربردی‌ترین نوع پارتیشن دانست. فضاهای کوچک با مشکلات زیادی روبرو هستند. از سویی نمی‌خواهند محیط کوچک‌تر از آنچه هست به نظر برسد. از سویی دیگر می‌خواهند از مزایای تقسیم فضا بهره ببرند. در این شرایط پارتیشن اداری شیشه‌ای به کمک شما می‌آید. این پارتینش‌ها اجازه می‌دهند با وجود تقسیم فضا، ارتباط بصری میان بخش‌های مختلف را فراهم کرده و از کوچک‌سازی رویتی فضاهای گوناگون جلوگیری کند.

پارتیشن اداری شیشه‌ای برای تقسیم بهتر روشنایی

موقعیت فضایی و نقشه بسیاری از ساختمان‌ها به گونه‌ای است که از نور طبیعی محدودی برخوردار هستند. این ویژگی به‌خصوص در دفاتر کار وسیع، بیشتر به چشم می‌آید. در چنین دفاتری بخش‌بندی فضاهای گوناگون با استفاده از دیوار و یا پارتیشن‌های معمولی، موجب تاریک شدن محیط‌های داخلی می‌شود. این موضوع موجب تقسیم ناعادلانه نور در فضاهای مختلف می‌شود. راه حل قدیمی چنین مشکلی استفاده از پنجره‌ها و همچنین کمک گرفتن از نور مصنوعی است. در این شرایط استفاده از پارتیشن شیشه ای راهکاری بسیار مفید این است. پارتیشن‌های شیشه ای موجب تقسیم بهتر نور در فضاهای مختلف می‌شوند؛ و با وجود اینکه چندین فضای مجزا پدید می‌آورند؛ اجازه می‌دهند نور طبیعی و حتی مصنوعی در کل فضا در جریان باشند.

پارتیشن اداری شیشه ای برای زیبایی بیشتر محیط

پارتیشن اداری شیشه ای به خودی خود عنصری زیبا در طراحی دکوراسیون اداری است. این پارتیشن‌ها به شما اجازه می‌دهند جذابیت‌های بصری بسیاری را در فضاهای مختلف دفتر کار ایجاد کنید. به عنوان مثال می‌توانید با مات کردن بخش‌هایی از شیشه پارتیشن اداری، لوگوی کسب‌وکار خود را به شکل زیبایی به نمایش بگذارید. همچنین بخش شیشه‌ای این پارتیشن‌ها فضایی زیبا برای استفاده به عنوان تخته وایت برد است.
پارتیشن اداری شیشه ای به دلیل آنکه وسعت دید ایجاد می‌کنند؛ می‌توانند فضایی بهتر را برای کارکنان فراهم کرده و همچنین در دکوراسیون تزئینی سایر بخش‌ها را از زوایای بیشتری قابل دید کنند.

پارتیشن اداری شیشه ای برای دوام بیشتر

اگر محیط کار شما محیطی شلوغ و پرجمعیت است؛ احتمال استهلاک وسایل و همچنین آلودگی‌های محیطی دفتر کار بیشتر خواهد بود. پارتیشن شیشه‌ای در مقایسه با سایر پارتیشن‌ها کمتر کثیف شده و کمتر تحت تاثیر استهلاک‌های فرسایشی قرار می‌گیرد. به عنوان مثال شیشه کمتر و به سختی دچار خط و خش می‌شود؛ و رنگی ندارد که دچار آسیب گردد. همچنین شیشه به راحتی تمیز شده و برای سال‌ها کیفیت، زیبایی و تازگی خود را حفظ می‌کند.
در نهایت فراموش نکنید که پارتیشن اداری شیشه‌ای با حریم خصوصی تداخلی ندارد؛ و می‌توانید در صورت لزوم بعضی از قسمت‌ها را مات کرده و با وجود دریافت نور و سایر مزایای آن، از محیط بسته مدنظر نیز بهتر ببرید.

+ نوشته شده در  چهارشنبه 24 بهمن 1397ساعت 17:09  توسط محیا یوسفی 

انتخاب مبلمان اداری اتاق انتظار

مبلمان اداری

مبلمان اداری را باید عنصر اساسی تشکیل دهنده دکوراسیون اداری دانست. هر بخشی از دکوراسیون اداری نیز بر مبنای نیازهای آن بخش طراحی و اجرا می‌شود. یکی از بخش‌های مهم و در معرض دید دفاتر اداری، اتاق انتظار است. اتاق انتظار فضایی است که مراجعان دفتر کار شما در آنها حضور پیدا می‌کنند. این فضا برای کسب‌وکارهایی که دارای مراجعان بیشتری هستند، مهم‌تر است. به عنوان مثال مبلمان اداری اتاق انتظار در سالن‌های زیبایی، مطب‌های پزشکی، دفاتر حقوقی و موارد مشابه، بیشتر در دید بوده و طبیعتا از اهمیت بیشتری برخوردار هستند. در این نوشته وب‌سایت مکعب گروپ به بررسی ویژگی‌های مبلمان اداری اتاق انتظار پرداخته‌ایم.

 

چند پیشنهاد برای انتخاب مبلمان اداری اتاق انتظار

ویژگی‌های مراجعان شما

مبلمان اداری اتاق انتظار باید در تناسب کامل با ویژگی‌های مراجعان شما و دکوراسیون اداری انتخاب شود. به عنوان مثال اتاق انتظار مناسب افرادی با سن بالا، بهتر است از فضایی گرم و نرم‌تر برخوردار باشد. در حالی که مراجعان جوان بیشتر به دنبال وجود سرگرمی‌هایی برای گذران اوقات انتظار هستند. مبل‌های راحتی در گزینه اول بسیار مهم است؛ و برای سرگرمی آنها گذاشتن چند مجله کاغذی مفید و کافی خواهد بود. در حالی که برای افراد جوان مبل‌های راحتی تنها یک مزیت است و اهمیت زیادی ندارد. در مقابل بهتر است امکاناتی برای سرگرمی بیشتر آنها بیابید. به عنوان مثال وجود اتصال اینترنتی در اتاق انتظار، یک صفحه نمایش بزرگ و امثال اینها، انتظار را برای افراد جوان قابل تحمل‌تر می‌کند.
جنسیت نیز یکی از ویژگی‌های دیگر است. در یک سالن زیبایی زنانه، معمولا مراجعان پس از ورود به سالن انتظار، لباس‌های بیرونی خود را درمی‌آورند. پس باید یک چوب لباسی با ظرفیت مناسب برای آویزان کردن لباس‌ها تدارک ببینید. همچنین معمولا زنان به رنگ‌های متفاوتی نسبت به مردان علاقه دارند. در نتیجه باید برای انتخاب رنگ مبلمان اداری اتاق انتظار به این موضوع نیز توجه داشته باشید.

موضوع فعالیت شما

شاید بتوان این فاکتور را مهم‌ترین فاکتور برای انتخاب مبلمان اداری اتاق انتظار دانست. موضوع فعالیت شما نکات زیادی را در این مورد نشان می‌دهد. به عنوان مثال اتاق انتظار یک مطب پزشکی، با توجه به نوع فعالیتش همیشه میزبان افرادی است که دچار نوعی بیماری بوده و رنجور هستند. در نتیجه با توجه به شرایط بیماران، باید فضایی با امکانات رفاهی بیشتر و آرامش‌بخش‌تر را فراهم کرد. به عنوان مثال مطلب یک متخصص ستون فقرات، همیشه پر از افرادی است که دچار درد در ناحیه کمر و گردن هستند؛ در نتیجه باید به دنبال مبلمانی استاندارد و راحت برای این افراد باشید.
همچنین موضوع فعالیت بر دیدگاه افراد نیز موثر است. به عنوان مثال یک دفتر وکالت با مبلمان راحتی صورتی در اتاق انتظار، قطعا فضایی نامانوس و غیرقابل اعتماد را ایجاد می‌کند.

مدت زمان انتظار

میانگین حضور مراجعان در اتاق انتظار را محاسبه کنید. اگر این انتظار کمتر از 5 دقیقه است؛ قاطعا باید پاسخگوی نیازهای کمتری باشید؛ در مقایسه با شرایطی که مراجعان ممکن است بیش از یک ساعت در این فضا باقی می‌مانند.
راحتی صندلی‌ها، شکل چینش آنها، دسترسی مراجعان به امکاناتی مثل سرویس بهداشتی، منابع سرگرمی، اطلاعات بیشتر درباره خدمات کسب‌وکار شما، نوشیدنی‌های رایگان و… از جمله مواردی است که فضای اتاق انتظار را دلپذیرتر می‌کند.
فراموش نکنید که منظور از مبلمان اتاق انتظار تنها صندلی و میز روبروی آن نیست. بلکه هر عنصر موجود در این فضا به عنوان مبلمان آن شناخته می‌شود. رنگ دیوارها، شکل پارتیشن اداری ، تابلوهای نصب شده روی دیوار، منابع نور و شکل نورپردازی و هرآنچه در این فضا بر مراجعان شما اثر می‌گذارد؛ شامل مبلمان اتاق انتظار است.

+ نوشته شده در  چهارشنبه 17 بهمن 1397ساعت 14:53  توسط محیا یوسفی 

انتخاب میز کار مناسب برای دفتر کار خانگی

میز اداری

این روزها بسیاری از افراد به عنوان آزادکار (Freelancer) یا دور کار و در خانه خود مشغول کار هستند. با ظهور تکنولوژی‌های مدرن ارتباطی و فعال شدن کسب‌وکارهای بزرگ در فضای دیجیتال، این شیوه فعالیت بیش از پیش رشد کرده است. هیچ‌کس منکر مزایای بسیار زیاد کار در خانه نیست؛ اما بسیاری از افراد در تجربه‌های نخست خود دچار مشکلات گوناگونی شده‌اند، که در نهایت موجب کاهش بهره‌وری آنها می‌شود. یکی از مهم‌ترین عوامل در این زمینه استفاده از میز کار نامناسب است. در این نوشته وب‌سایت مکعب گروپ به ارائه نکاتی درباره انتخاب میز اداری مناسب برای دفتر کار خانگی پرداخته‌ایم.

 

اندازه اتاق کار را در نظر بگیرید

دفاتر کار خانگی معمولا با محدودیت فضا روبرو هستند؛ در واقع اگر محدودیت فضا نبود، توجیه استفاده از دفتر کار خانگی نیز مشکل بود. البته در این زمینه استثناهایی نیز وجود دارد. اما اگر شما هم در یک دفتر کار خانگی کوچک می‌خواهید کار خود را پیگیری کنید؛ بهتر است به مبلمان اداری و اندازه میز کار خود توجه نمایید. در یک اتاق با مساحت کمتر از 9 متر، استفاده از یک میز با مساحت سطح بیش از 2 متر مربع کمی زیاده‌روی است. البته می‌دانیم فاکتور انتخاب اندازه میز تنها اندازه اتاق نیست؛ اما این فاکتور یکی از مهم‌ترین فاکتورها در این زمینه است. شما در تمام مدت پشت میز کار خود نخواهید نشست. پس بهتر است فضایی را برای فعالیت‌های دیگر نیز در نظر بگیرید. به عنوان مثال گاهی لازم می‌شود در اتاق قدم بزنید. همچنین یک دفتر کار خانگی ممکن است به وسایل دیگری از جمله یک قفسه یا کتابخانه کوچک و یک مبل دو نفره راحتی نیز نیاز داشته باشد.

نوع فعالیت خود را در نظر بگیرید

هر فعالیتی نیازمند ابزارهای خاصی است. به عنوان مثال اگر کار شما با رایانه و ابزارهای جانبی آن است؛ بهتر است یک میز کار خانگی متناسب با تجهیزات لازم، انتخاب کنید. مدل‌های مختلفی از میز رایانه هستند که فضاهای تعریف شده و مشخصی برای تجهیزات جانبی مثل کیبورد، پرینتر، اسکنر و… دارند. این مدل‌ها کمک می‌کنند دسترسی شما به ابزارهای کاری ساده‌تر و نزدیک‌تر باشد.
اما اگر کار شما مرتبط با رایانه نیست؛ و دائم مشغول نوشتن و ارتباط تلفنی با افراد مختلف هستید؛ شاید باید به دنبال میزی با سطح وسیع و خلوت باشید؛ تا فضای مناسبی را برای کاغذها و گوشی تلفن و… فراهم کند. همچنین یک توصیه جالب برای این موضوع فعالیت، استفاده از قفسه‌‌هایی در بالای میز کار به عنوان کتابخانه یا محل بایگانی مستندات است.

تعداد افراد را در نظر بگیرید

لزوما نیاز نیست دفاتر کار خانگی مختص یک نفر باشند. در بسیاری از مواقع زوجین در کنار زندگی مشترک، دارای کار مشترک نیز هستند. همچنین گاهی برای مدت کوتاه یا ساعاتی شما نیازمند پذیرایی از یک همکار برای کار مشترک روی یک پروژه هستید. اگر دارای چنین شرایطی در دفتر کار خانگی خود هستید؛ بهتر است میز کاری را در نظر بگیرید که امکان فعالیت گروهی روی آن وجود داشته باشد. گاهی یک میز تک نفره تنها با اضافه شدن 30 درصد به مساحت سطح خود و تغییراتی در شرایط پایه‌های میز، می‌تواند به خوبی از دو کاربر همزمان پذیرایی کند.

چند کاربردی بودن را فراموش نکنید

در بسیاری از مواقع لازم است به دنبال یک میز کار چند کاربردی باشید. میز کاری که بتواند از پس وظایف مختلف برآید. به عنوان مثال بتوان از آن به عنوان میز جلسات، میز نهارخوری و… نیز استفاده کرد. واقعیت این است دفتر کار خانگی همیشه دارای هم‌پوشانی‌هایی با محل زندگی و خانه شما دارد. پس بهتر است اگر با چنین فضایی روبرو هستید؛ میز کاری را انتخاب کنید که از چند کاربرد مختلف برخوردار بوده؛ و با سایر اجزای خانه هماهنگ باشد.

+ نوشته شده در  دوشنبه 15 بهمن 1397ساعت 18:48  توسط محیا یوسفی 

آیا میز اداری کلاسیک هنوز انتخاب خوبی است؟

میز اداری

این روزها رویکرد بازار دکوراسیون اداری به سمت محصولات مدرن است. سبک جدید سازمان‌دهی شرکت‌ها، فرم تازه‌ای به دفاتر اداری آنها داده است. فرمی که استفاده از میز اداری مدرن را در مقایسه با میز اداری کلاسیک به‌صرفه و جذاب می‌کند. اما در این بین هنوز بعضی از افراد به سبک‌های کلاسیک دکوراسیون اداری و میز اداری علاقمند هستند. گاهی تصور می‌شود رویکرد شدید بازار به محصولات مدرن، باعث می‌شود این افراد نتوانند دکوراسیون اداری را بر مبنای علاقه و سلیقه خود انتخاب کنند.
واقعیت این است که با وجود موارد گفته شده، هنوز هم یک میز اداری کلاسیک می‌تواند از بسیاری جهات انتخابی بهتر باشد. در واقع تنها مسئله تغییر یافته به نسبت گذشته، وجود یک رقیب قدرتمند دیگر به نام میز اداری مدرن است. در این نوشته وب‌سایت مکعب گروپ، می‌خواهیم نکاتی را درباره انتخاب میز اداری کلاسیک مطرح کنیم. مطالعه این نکات برای علاقمندان طراحی کلاسیک می تواند مفید باشد.

چه زمانی میز اداری کلاسیک انتخاب خوبی است؟

میز اداری کلاسیک مانند سایر طراحی‌های کلاسیک معمولا از طراحی‌های بزرگ، شلوغ و کار شده بهره می‌برد. این نوع طراحی معمولا بر پایه عنصر اولیه چوب شکل گرفته و آثار هنر کلاسیک مانند منبت‌کاری را گاها می‌توان روی آن مشاهده کرد. همچنین به دلیل چوبی بودن این میزها، به‌طور معمول رنگ‌بندی آنها در طیف رنگ‌های قهوه‌ای قرار می‌گیرد.
میز اداری کلاسیک دارای ویژگی‌هایی است که آن را برای شرایطی مشخص مناسب می‌کند.
در درجه اول میز اداری کلاسیک مناسب کسب‌وکارهایی است که دارای مشتریان و کارکنانی در رده سنی میان‌سال و پیر هستند. به‌طور معمول این افراد علاقه بیشتری به میزهای اداری کلاسیک داشته و در مواجهه شدن با چنین فضاهایی احساس بهتری خواهند داشت. همچنین این میزها برای اداراتی که نیازمند ایجاد فضایی کاملا رسمی و جدی هستند، انتخاب خوبی است.
موضوع دیگری که هنگام انتخاب میز اداری کلاسیک باید در نظر داشته باشید؛ توجه به مساحت فضای دفتر اداری و تعداد کارکنان است. میز اداری کلاسیک و به‌طور کلی همه انواع مبلمان اداری کلاسیک، به نسبت نمونه‌های مدرن خود از اندازه‌های بزرگتری برخوردار هستند. این ویژگی باعث می‌شود برای طراحی دکوراسیون اداری بر مبنای اصول کلاسیک، نیازمند فضایی بزرگ‌تر باشید. در واقع یک میز اداری کلاسیک، یک میز فاخر است که برای نشان دادن زیبایی‌های خود نیازمند فضای خالی بیشتری در اطراف است.
همچنین تعداد کارکنان فعال در دفتر کار، بر انتخاب میز اداری کلاسیک موثر است. اگر دفتر کار شما دارای تعداد محدودی کارمند است؛ استفاده از میز اداری کلاسیک و به طور کلی دکوراسیون اداری کلاسیک ساده‌تر و منطقی به نظر می‌رسد.
همچنین حوزه فعالیت شما می‌تواند بر این موضوع موثر باشد. به عنوان مثال یک شرکت تکنولوژی سنخیتی با طراحی کلاسیک ندارد؛ در حالی که یک شرکت قدیمی در حوزه مد و لباس فاخر یا طلا و جواهرات، می‌تواند از طراحی کلاسیک دفتر کار خود بیشترین بهره را ببرد.

چه زمانی میز اداری کلاسیک انتخاب بدی است؟

میز اداری کلاسیک برای دفاتر اداری کوچک با تعداد کارمندان بالا، انتخاب مناسبی نیست. همچنین میز اداری کلاسیک در فضاهایی که نیازمند جنب‌وجوش فراوان و ارتباطات بیشتر کارکنان با یک‌دیگر است؛ محدودیت‌های زیادی را به کارکنان تحمیل می کند.
همچنین میز اداری کلاسیک برای فضاهایی که هنگام کار نیازمند تجهیزات جانبی زیادی هستند، مناسب نیست. به عنوان مثال شما نمی‌توانید از میز اداری کلاسیک به عنوان میز کامپیوتر استفاده کنید. تصور کار کردن و ایجاد اتصالات کامپیوتر با اجزای خود و سایر تجهیزات مثل فکس، پرینتر و… روی یک میز کلاسیک واقعا جالب نیست.
در نهایت با استفاده از میز کار کلاسیک نمی‌توانید ایده‌هایی از جمله میز کار داغ یا دفتر کار باز که رهاورد طراحی مدرن است را به‌درستی اجرا کنید.

+ نوشته شده در  شنبه 13 بهمن 1397ساعت 19:01  توسط محیا یوسفی 

سه ایده خلاقانه طراحی فضا با پارتیشن اداری

پارتیشن اداری

پارتیشن‌های اداری اثر زیادی در طراحی فضا دارند. این پارتیشن‌ها می‌توانند تنوع زیادی به فضا بخشیده و الگوهای متفاوتی را برای محیط کار شما ایجاد کنند. تصور اولیه این است که پارتیشن‌های اداری نوع تازه و مدرنی از دیوارها هستند. در حالی که کاربرد کلی پارتیشن‌های اداری بسیار متنوع‌تر از این است. به عبارتی یکی از کاربردهای پارتیشن اداری در طراحی فضا جایگزینی آن به‌جای دیوار است. در این مقاله وب‌سایت مکعب گروپ، می‌خواهیم شما را با سه ایده خلاقانه در زمینه طراحی فضا با پارتیشن اداری آشنا کنیم.

ایده های طراحی فضا با پارتیشن اداری

 دیوایدر متحرک رومیزی

این ایده برای استفاده در میز کار گروهی کاربرد دارد. میز کارهای گروهی در دفاتر اداری باز، امکانات و قابلیت‌های زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهند. آنها در فضایی کوچک، امکاناتی مناسب را برای تعداد بیشتری کارمند فراهم می‌کنند. اما یکی از اشکالات میز کار گروهی، تداخل فضای کاری افراد با یک‌دیگر است. این مسئله به سادگی و با بهره گرفتن از دیوایدر (جداکننده) رومیزی حل می‌شود. دیوایدر رومیزی نوعی پارتیشن اداری کوتاه (معمولا حدود 50 سانتی‌متر) است که فضای میزهای کار گروهی را به دو بخش تقسیم می‌کند، تا تداخل فضایی برای کارکنان رخ ندهد؛ و بتوانند با تمرکز بیشتری به انواع وظایف خود بپردازند. به نوعی وجود دیوایدرهای رومیزی برای میزهای کار گروهی امری ضروری است. اما گاهی همین دیوایدرها موجب از بین رفتن فضای کار گروهی می‌شود. در نتیجه گاهی احساس می‌کنیم که کاش این دیوایدرها وجود نداشت! یک راه حل ساده این است که دیوایدرها به صورت متحرک طراحی شوند. این ویژگی اجازه می‌دهد در هر زمان که بخواهید دیوایدرها را به سمت پایین یا بیرون میز هدایت کرده و از یک میز اداری وسیع برای انجام کارها و جلسات گروهی بهره ببرید.

کاربردهای نوین برای پارتیشن اداری

یکی از کاربردهای معمول پارتیشن اداری در طراحی فضا جدا کردن بخش‌های مختلف از یکدیگر، در محیط‌های نسبتا بزرگ است. یک ایده خلاقانه در این زمینه آن است که از پارتیشن اداری جداکننده فضاهای کاری، کاربردهای جذاب‌تری را به دست آوریم. به عنوان مثال می‌توان از یک پارتیشن با کارایی کتابخانه استفاده کرد. در واقع با این کار شما از فضایی پرت و بدون کاربرد، جهت طراحی فضایی کاربردی و زیبا استفاده کرده‌اید. همچنین بنا بر سلیقه ممکن است بجای کاربرد کتابخانه، ایده‌هایی مثل گلخانه عمودی، قفسه‌های وسایل دکوری و… را اجرا کنید.

قرار دادن تجهیزات نورپردازی در پارتیشن اداری نیز، ایده جذاب دیگری است که می‌تواند به محیط کار شما زیبایی خاصی ببخشد.

پارتیشن دیواری متحرک

در طراحی‌های مدرن امروزی، لزومی ندارد که دیوارها در جای خود ثابت باقی بمانند. پارتیشن‌های اداری می‌توانند متحرک بوده و در مسیر خود حرکت کرده و باز و بسته شوند. البته منظور از پارتیشن دیواری متحرک پاراوان‌های قدیمی نیستند؛ بلکه دیوارهای واقعی اما متحرک هستند. دیوارهایی که بتوانند فضاهایی کاملا تازه را فراهم کنند. البته پاراوان‌ها نیز برای تغییرات ساده و کاملا موقتی بسیار کاربردی است.

کاربرد پارتیشن اداری متحرک ایجاد فضاهای متفاوت در یک محیط ثابت است. فضاهایی که کاربردهای متفاوتی را برای شما فراهم می‌کنند. به عنوان مثال سالنی را تصور کنید که با یک پارتیشن به دو بخش تقسیم شده و در مواقع لزوم کنار رفته و فضای بزرگی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

امیدوارم این ایده‌ها برای شما جذاب بوده باشد. پارتیشن‌های اداری انواع مختلفی دارد. از جمله می‌توان به انواع چوبی، فلزی، شیشه‌ای، تک جداره، دو جداره، آکوستیک و… اشاره کرد. در نتیجه اجرایی کردن چنین ایده‌هایی نیازمند تخصص و دیدگاهی ویژه است. پس بهتر است برای طراحی و اجرای آن از یک شرکت معتبر در حوزه طراحی دکوراسیون اداری مشاوره بگیرید.

+ نوشته شده در  يکشنبه 7 بهمن 1397ساعت 14:04  توسط محیا یوسفی 

دکوراسیون اداری مناسب برای افراد درونگرا و برونگرا

دکوراسیون اداری

سال‌هاست که نقش دکوراسیون اداری در افزایش کارایی و بهره‌وری نیروی کار مشخص شده است. همه ما به خوبی می‌دانیم که فعالیت در یک محیط کاری مناسب تا چه میزان در افزایش روحیه، حفظ انرژی و افزایش تمرکز موثر است. ویژگی‌های مختلفی باعث می‌شود که یک محیط اداری به فضایی مناسب برای فعالیت کاری تبدیل شود. یکی از این موارد که باید به آن توجه کرد؛ طراحی دکوراسیون اداری بر مبنای ویژگی‌های خلقی و روحی افراد است. به طور کلی می‌توان کارکنان اداری را به دو دسته درونگرا و برونگرا تقسیم کرد. هریک از این افراد برای ارائه بیشترین کارایی به محیط خاصی نیاز دارند؛ که در نظر گرفتن آنها در طراحی دکوراسیون اداری بسیار مهم است. در این مقاله وب‌سایت مکعب گروپ می‌خواهیم درباره این مسئله صحبت کنیم.

 

ویژگی‌های افراد درونگرا و برونگرا

 

درونگرایی و برونگرایی ارتباطی با سن، جنسیت و تخصص ندارد. اما به احتمال زیاد این ویژگی در تخصص‌های مختلف، با میزان متفاوتی وجود دارد. به عنوان مثال کارشناسان فروش به طور معمول افرادی برونگرا هستند؛ در حالی که نویسندگان و تولیدکنندگان محتوا با نسبت بیشتری درونگرا هستند. پس در درجه اول بسیار مهم است که با توجه به حوزه تخصصی کارکنان خود، بتوانیم تشخیص دهیم که نیروی کار ما برونگرا یا درونگرا است.
افراد درونگرا برای ارائه بهترین کارایی، نیازمند محیطی آرام، خلوت و ساکت هستند. آنها به طور معمول کمتر سعی در برقراری ارتباط با دیگران می‌کنند؛ و می‌کوشند کار خود را به صورت فردی و با بیشترین کارایی انجام دهند. همچنین افراد درونگرا معمولا تمایل دارند در معرض دید نباشند. به عبارتی آنها دوست دارند در فضایی با حریم شخصی بیشتر به انجام وظایف کاری مشغول شوند.
افراد برونگرا دقیقا در نقطه مقابل افراد درونگرا قرار دارند. این افراد در کارهای تیمی بسیار موثرتر هستند. آنها دوست دارند هنگام کار با سایر کارکنان صحبت کنند؛ و در موضوعات مختلف از مشورت آنها استفاده نمایند. به طور کلی افراد برونگرا در محیط‌های نسبت شلوغ و فعالیت در کنار دیگران بازدهی بالاتری دارند.

 

 دکوراسیون اداری مناسب افراد درونگرا

سبک‌های کلاسیک دکوراسیون اداری، مناسب‌ترین گزینه برای افراد درونگرا است. داشتن اتاقی اختصاصی قطعا اولین پیشنهاد است. اما اگر محدودیت‌های موجود این امکان را فراهم نمی‌کند. قرار گرفتن میز اداری افراد درونگرا در کنار یک‌دیگر یا در کنار نیروهای هم تخصص، کمک موثری در این زمینه می‌کند.
پیشنهاد دیگر این است که فضای میز اداری افراد درونگرا به کمک پارتیشن اداری از یک‌دگیر جدا شود؛ تا حدودی از حریم خصوصی را در اختیار داشته باشند. همچنین استفاده از کابین‌های اداری راهکار دیگری برای فراهم کردن بهترین فضای کار برای افراد درونگرا است.

 

دکوراسیون اداری مناسب افراد برونگرا

این روزها محیط‌های کار، بیش از همیشه برای افراد برونگرا فراهم شده است. در واقع ترندهای امروزی بیش از پیش طرفدار افراد برونگرا است؛ و فضای کار را برای آنها فراهم می‌کند. شاید یکی از علل این موضوع هم صرفه‌جویی بیشتر در فضا باشد. روش‌هایی مثل دفاتر اداری باز یا میز اداری داغ، از مدل‌هایی است که مناسب افراد برونگرا است.
پس اگر شما هم دارای کارکنانی برونگرا هستید؛ بهتر است به فکر ایجاد یک دفتر اداری باز باشید. از ویژگی‌های دفاتر اداری باز، بهبود فرایندهای ارتباطی میان کارکنان است. به این معنی که بسیار مهم است که بتوانید روش‌های ارتباط‌گیری کارکنان برونگرا را با یک‌دیگر به خوبی مدیریت کنید؛ تا در عین ایجاد ارتباط منطقی میان کارکنان مختلف، فضای دفتر کار دچار هرج و مرج نشود.

 

 

+ نوشته شده در  پنجشنبه 4 بهمن 1397ساعت 13:19  توسط محیا یوسفی 

آشنایی با پارتیشن اداری متحرک و مزایای آن

پارتیشن اداری

از عمر پارتیشن‌های اداری نزدیک به چهار دهه می‌گذرد. در طی این سال‌ها پارتیشن‌های اداری تغییرات زیادی را تجربه کرده‌اند. در سال‌های اولیه طراحی و تولید پارتیشن اداری، استفاده از آنها بر مبنای ایجاد فضاهای خصوصی و کوچک برای هر کارمند بود. این فضاهای خصوصی اگرچه مزایای بسیاری داشتند؛ اما مشکلاتی را نیز پدید آوردند. اما پارتیشن‌های اداری به همین شکل محدود نشدند؛ و امروزه انواع مختلفی از آنها با کاربردها و مزایا و معایب متنوع، طراحی و تولید می‌شود. در این نوشته وب‌سایت مکعب گروپ شما را با پارتیشن اداری متحرک و مزایای آن آشنا می‌کنیم.

 

منظور از پارتیشن اداری متحرک چیست؟

ایده پارتیشن‌های اداری متحرک از همان پاراوان‌های چوبی قدیمی می‌آید. شاید شما هم در خانه یا محل کار خود از این پاراوان‌ها استفاده کرده باشید. پاراوان‌ها بیشتر جنبه تزیینی داشتند؛ اما پارتیشن‌های اداری متحرک با هدف ایجاد فضاهای متعدد در مساحتی کوچک طراحی شده‌اند.
به زبان ساده پارتیشن اداری متحرک دارای قابلیت حرکت و تغییر مکان است. این قابلیت کمک می‌کند تا از آن بتوانید با اهداف مختلف بهره ببرید. البته متحرک بودن پارتیشن‌های اداری نقاط ضعفی نیز دارد. از جمله اینکه نمی‌توانید روی بعضی ویژگی مرتبط با پارتیشن اداری ثابت از جمله عایق صوتی بودن آنها حساب باز کنید.
پارتیشن متحرک معمولا به وسیله چرخ‌هایی قابلیت حرکت روی سطح را دارد. همچنین این پارتیشن‌ها به طور معمول ارتفاع زیادی ندارند. البته بعضی از آنها دارای ارتفاع کامل (تا سقف) هستند؛ اما طبیعتا در این شرایط قدرت مانور کمتری دارند. به عبارتی تنها می‌توانند در مسیرهای مشخص ریل‌گذاری شده حرکت کنند.

مزایای پارتیشن اداری متحرک چیست؟

شاید کمی ساده باشد. اما همان‌طور که از نام آن بر می‌آید؛ مزیت اصلی این نوع پارتیشن اداری، انعطاف‌پذیری و قابلیت حرکت و جمع و باز شدن آن است. امروزه بسیاری از شرکت‌ها، به‌خصوص شرکت‌های نوپا و استارتآپ‌ها، در فضاهای اشتراکی یا فضاهایی کوچک کار می‌کنند. در این فضاها بسیار مهم است که بتوان از یک محیط مشخص با اهداف مختلف بهره‌برداری کرد. به عنوان مثال در شرایطی کارمندان نیاز به محیطی آرام و خصوصی برای انجام کارهای فنی دارند؛ در حالی که در شرایط دیگر نیازمند برگزاری یک جلسه درون‌سازمانی در همان فضا هستند. در مثالی دیگر انجام بعضی کارها باید به صورت مشارکتی باشد؛ و ممکن است سر و صدای زیادی برای سایر کارمندان ایجاد کند. حل چنین تعارضاتی تنها با در اختیار داشتن یک فضای بزرگ و یا با بهره بردن از پارتیشن اداری متحرک ممکن است. این سبک از پارتیشن‌بندی کمک می‌کند تا بتوانید از فضای موجود استفاده‌های متعددی داشته باشید.
یکی دیگر از ویژگی‌های شرکت‌های امروزی، حضور کارمندهای پاره‌وقت یا کوتاه‌مدت است. ایجاد شرایط مساعد برای این کارکنان گاهی بسیار مشکل می‌شود. از سویی آنها دائمی نیستند و پس از مدتی می‌روند. در این شرایط هزینه انجام شده برای ایجاد فضای اختصاصی مدنظر از بین می‌رود. در حالت دیگر هم کارمندان پاره‌وقت تنها در ساعات یا روزهای مشخصی از هفته در دفتر کار حضور دارند. برای این گروه نیز نمی‌توان جای ثابتی را در نظر گرفت؛ چراکه در زمان غیبت آن فضا غیر قابل استفاده می‌شود. در این شرایط است که پارتیشن اداری منعطف کمک می‌کند تا فضایی اشتراکی را برای کوتاه‌مدت ایجاد کنید.
در نهایت پارتیشن‌های اداری متحرک امکان ایجاد محیطی پویا و پر جنب‌وجوش را برای شما فراهم می‌کند. محیطی که با وجود رعایت نیازهای کارکنان مختلف، امکان کاربری‌های چندمنظوره را بنا بر نیاز شما ایجاد می‌نماید.

+ نوشته شده در  سه شنبه 2 بهمن 1397ساعت 20:01  توسط محیا یوسفی 

۵ دلیل موجه برای تغییر مبلمان اداری

مبلمان اداری

آیا زمان آن نرسیده است که با تغییر مبلمان اداری دفتر کار خود، فضایی تازه و با کیفیت را برای دستیابی به اهداف بیشتر فراهم کنید؟ آیا احساس می‌کنید کسب‌و‌کارتان دچار رخوت شده و نیازمند تغییری اساسی هستید؟ اگر در تغییر مبلمان اداری خود دچار تردید هستید؛ پیشنهاد می‌کنیم با ادامه این مقاله همراه ما باشید. در این نوشته وب‌سایت مکعب گروپ به بررسی 5 دلیل موجه برای تغییر مبلمان اداری پرداخته‌ایم.

کیفیت سابق خود را از دست داده‌اند

تغییر مبلمان اداری هزینه‌های بالایی دارد؛ اما در بعضی شرایط اجتناب‌ناپذیر است. یکی از این شرایط از دست رفتن کیفیت و سلامت مبلمان است. واقعیت این است که هر وسیله‌ای دارای میزان مشخصی از استهلاک است؛ و روزی فرا می‌رسد که دیگر قابل استفاده نیست. مبلمان اداری نیز از این قاعده مستثنی نیست. میزها تق و لق می‌شوند؛ و صندلی‌ها استحکام سابق را از دست داده و ابر نشیمن‌گاه و تکیه‌گاه آنها از بین می‌رود. این موارد محدود به میز و صندلی اداری نیست؛ و سایر مبلمان اداری نیز پس مدتی نسبتا طولانی نیازمند تعویض هستند.
در این شرایط بعضی از کارفرماها تصمیم به بازسازی و یا تعویض موردی مبلمان غیرقابل استفاده می‌کنند. اگرچه در موارد محدودی این استراتژی در کاهش هزینه‌ها موثر است؛ اما در اکثر موارد نتیجه نهایی جذاب نخواهد بود. اگر دفتر کاری را دیدید که هر میز با میز دیگر و هر صندلی با صندلی دیگر متفاوت است و دکوراسیونی زشت را پدید آورده؛ حتم بدانید که کارفرما قصد داشته با این کار در هزینه‌ها صرفه جویی کند.

 بهره‌وری کار پایین آمده است

یکی دیگر از نشانه‌های لزوم تغییر مبلمان اداری پایین آمدن بهره‌وری کارکنان است. تحقیقات مختلف ثابت کرده بهره‌وری و کارایی کارکنان ارتباط مستقیمی با سالم و استاندارد بودن مبلمان اداری دارد. طبیعی است که کار روی مبلمان فرسوده موجب خستگی زودرس کارکنان می‌شود. خستگی نیز به راحتی می‌تواند روی بهره‌وری کارکنان اثر مستقیم بگذارد.

کارمندان احساس راحتی نمی‌کنند

مبلمان شما فرسوده نیست؛ اما کیفیت پایینی دارد و استانداردهای لازم برای ارگونومیک بودن در تولید آنها رعایت نشده است. در این شرایط کارکنان هنگام کار معمولا احساس راحتی نمی‌کنند؛ و خیلی زود دچار دردهای بدنی در نواحی مختلف بدن از جمله کمر و گردن می‌شوند. همین مسائل حتی می‌تواند موجب ایجاد مشکلات سلامتی در کارکنان شود. طبیعی است که در چنین شرایطی کارایی کل مجموعه افت می‌کند. پس اگر احساس می‌کنید چنین مشکلاتی پیش روی مبلمان اداری شماست؛ بهتر است آن را در اسرع وقت تعویض کنید.

طراحی ظاهری آنها با ویژگی‌های نوین شما هماهنگ نیست

در گذشته‌ای نه‌چندان دور مبلمان اداری اکثر شرکت‌ها از نمونه‌های کلاسیک انتخاب می‌شد. اما طی سال‌های اخیر مبلمان اداری مدرن به سرعت جای خود را در طراحی دکوراسیون اداری باز کرده است. از سویی مبلمان اداری کلاسیک با نیازهای مرتبط با فعالیت شرکت‌های خاص (به عنوان مثال شرکت‌های فناوری) از این رو تفاوت‌های ظاهری زیادی میان شرکت‌های قدیمی و نوآور به وجود آمده است. اگر می‌خواهید به عنوان یک شرکت پیشرو در حوزه خود شناخته شوید، و هماهنگی کاملی بین برند و دکوراسیون اداری خود ایجاد کنید؛ بهتر است به کمک یک دکوراتور حرفه‌ای اقدام به تغییر مبلمان اداری شرکت خود نمایید.

فضای کاری و تعداد کارکنان تغییر کرده است

در مواردی کسب‌وکارها در جریان تغییرات اساسی قرار می‌گیرند. مثلا دفتر کار آنها تغییر می‌کند؛ و یا در زمانی کوتاه تعداد کارکنان افزایش زیادی می‌یابد. در این شرایط فرهنگ سازمانی، روال کارها و شکل روابط اداری در سازمان مزبور دچار تحولات عمده می‌شود. در این شرایط یکی از بهترین راه‌ها برای بهبود همه این موارد و نظم بخشیدن به فضای کاری، تغییر مبلمان اداری است.

+ نوشته شده در  دوشنبه 1 بهمن 1397ساعت 21:03  توسط محیا یوسفی